Efter et informativt afdelingsarrangement havde vi hyret Martin til at “underholde” os de sidste 2 timer af dagen for at minde os selv om, at vi i en travl hverdag skal huske på, at man kommer længere med et smil, og at humoren kan være et vigtigt kommunikationsværktøj i forhold til både kollegaer og kunder.
Og underholdt – det blev vi! I løbet af 5 min. havde Martin fået alle op at stå og de værste skeptikere overvandt deres første chok. Kort tid efter stod vi alle og grinede op til loftet. Men det blev værre – smilene blev bredere og bredere og latteren højere og højere, efterhånden som vi kom igennem de to timer. I dagene efter har vi grinet meget af dét, Martin fik os til at gøre, som for nogen var meget grænseoverskridende, mens det for andre faldt meget nemt. Men vi sidder alle tilbage med en bevidsthed om, at humor er mange ting og at man ikke skal være bange for at bruge den på den “fede” måde, når tingene går lidt for stærkt, når kunderne bliver lidt for irriterende eller når projekterne går i hårdknude. Humor og grin kan ofte hjælpe til at se tingene fra en anden vinkel og kommunikationen glider nemmere, når man kan grine sammen.
Vi kan varmt anbefale Martin. Han har en fantastisk evne til at formidle sit budskab og til at få kollegaer til at gøre ting sammen, som de ikke har prøvet før!
Anja Enggren, IT-koordinator
NCC Construction Danmark A/S